Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Jak zostać maszynist(k)ą Metra Warszawskiego?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
12-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
12-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Metro Warszawskie

Podziel się ze znajomymi:

Aż 400 godzin jazd szkoleniowych potrzeba, żeby zostać maszynistką lub maszynistą pociągu warszawskiego metra. Chętnych do wożenia podróżnych podziemną kolejką jednak nie brakuje.

– Metro stale się rozbudowuje, więc cały czas potrzebujemy nowych pracowników, w tym maszynistów. Ci, którzy przejdą rekrutację, na czas szkolenia zostają naszymi pracownikami i poznają ten zawód pod okiem doświadczonych specjalistów. Kurs jest bardzo ciekawy i atrakcyjny. Przyszłe maszynistki i maszyniści uczą się praktycznego prowadzenia pociągów na symulatorach. Żeby otrzymać uprawnienia do wożenia ludzi składami metra, muszą „wyjeździć” kilkaset godzin także na liniach w ruchu pasażerskim. – mówi Jerzy Lejk, prezes zarządu Metra Warszawskiego.

Ponad 600 godzin praktyki i teorii

Rekrutacja na stanowisko maszynistki i maszynisty zaczyna się od standardowej procedury. Po otrzymaniu zgłoszeń, dział kadr wybiera osoby, które są zapraszane na rozmowę kwalifikacyjną. Jeżeli usłyszą „tak” – kierowane są na badania lekarskie, a kolejny etap to ponad 600-godzinne szkolenie. Teoretyczne i praktyczne.

To pierwsze skupia się na zasadach obowiązujących w firmie, procedurach i oczywiście budowie taboru. Przyszli maszyniści uczą się, od specjalistów Metra Warszawskiego, między innymi budowy i funkcjonowania układu pneumatycznego pociągów podziemnej kolejki oraz wszystkich urządzeń elektronicznych potrzebnych do kierowania takim składem. Przechodzą też oczywiście szkolenia BHP.

Symulator, tunel i tor prób

Po teorii przychodzi czas na praktykę. To czas spędzony na symulatorach, gdzie można zapoznać się z funkcjonowaniem różnych typów pociągów. Ale nie brakuje też pracy z prawdziwym taborem. W ramach szkoleń kursanci uczą się tzw. przyjęcia składu oraz ich przygotowania technicznego, a także postępowania w przypadku wykrycia usterek oraz występujących zagrożeń.

Osobna sprawa to jazda w podziemnych tunelach. Pod okiem doświadczonych maszynistów kandydaci na maszynistów prowadzą pociągi po torze prób na Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty, a także uczą się jazdy – już na obu warszawskich liniach metra, czyli z Kabat do Młocin oraz z Bródna na Bemowo.

Naukę kończy dwuetapowy egzamin – teoretyczny i praktyczny, a po jego zdaniu kursanci mogą już samodzielnie wozić pasażerów. Warto przypomnieć, że coraz więcej pań zgłasza się na to stanowisko. Rozmowę z jedną z maszynistek Metra Warszawskiego można obejrzeć na oficjalnym kanale Metra Warszawskiego.

Stołeczny przewoźnik prowadzi rekrutacje na wiele innych stanowisk.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Trzy wycofane pociągi metra czekają na Charków

Przestrzeń

Warszawa: Trzy wycofane pociągi metra czekają na Charków

Przemysław Farsewicz 22 listopada 2024

Metro uczci rocznicę 30-lecia mozaiką

Przestrzeń

Metro uczci rocznicę 30-lecia mozaiką

Farsewicz Przemysław 19 listopada 2024

Szybsza obsługa pociągów na Kabatach

Komunikacja

Szybsza obsługa pociągów na Kabatach

Metro Warszawskie 28 października 2024

Zobacz również:

Zajezdnia tramwajowa na Annopolu prawie gotowa

Komunikacja

Zajezdnia tramwajowa na Annopolu prawie gotowa

Tramwaje Warszawskie 11 grudnia 2024

Ekologiczne parkingi P+R na Młocinach i Wilanowskiej

Mobilność

Metro na Bemowie już dwa piętra pod ziemią

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Trzy wycofane pociągi metra czekają na Charków

Przestrzeń

Warszawa: Trzy wycofane pociągi metra czekają na Charków

Przemysław Farsewicz 22 listopada 2024

Metro uczci rocznicę 30-lecia mozaiką

Przestrzeń

Metro uczci rocznicę 30-lecia mozaiką

Farsewicz Przemysław 19 listopada 2024

Szybsza obsługa pociągów na Kabatach

Komunikacja

Szybsza obsługa pociągów na Kabatach

Metro Warszawskie 28 października 2024

Zobacz również:

Zajezdnia tramwajowa na Annopolu prawie gotowa

Komunikacja

Zajezdnia tramwajowa na Annopolu prawie gotowa

Tramwaje Warszawskie 11 grudnia 2024

Ekologiczne parkingi P+R na Młocinach i Wilanowskiej

Mobilność

Metro na Bemowie już dwa piętra pod ziemią

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5